piątek, 19 sierpnia 2011

hiszpański temperament, OLE!

Musicie wybaczyć mi nieobecność, nie byłam w posiadaniu lustrzanki... do aparatu zniknął mi gdzieś kabel.. czytnik nie czytał karty itp. :) Wakacje mijają szybko, leniwie i błogo. Niestety nie planujemy jak na razie żądnych wyjazdów ze względu na chwilowy kryzys w portfelu..
Dzisiaj przygotowałam Wam przepis na pyszną hiszpańską tortille. Powszechnie termin znany jest ze zwijanych placków kukurydzianych czyli to co możemy kupić w sieciówkach fast food i kebabie. Nie mając pomysłu na obiad zrobiłam właśnie ten specjał. Jest to niestety bomba kaloryczna, ale dla takiego smaku warto raz odpuścić. Hiszpania jest to kraj z którym wiąże się moje dzieciństwo. Pierwszy język jakim władałam był to właśnie espanol.. jednak nie dużo już z niego zostało :-) 

Przejdźmy do przepisu. Banalnie prosty.

Składniki:
0.5kg ziemniaków
6 jaj
2 cebule 
olej ok. 0.5 szklanki
sól, pieprz i przyprawy - zioła

Obieramy ziemniaki, następnie kroimy je w plastry. Najlepiej nierówne wtedy nasza tortilla będzie bardziej zwarta. Obieramy cebule i również kroimy w plastry. Wszystko podpiekamy na patelni, żeby ziemniaki były miękkie. Następnie do miski rozbijamy nasze jajka i roztrzepujemy. Ja to zrobiłam za pomocą blendera z trzepaczką, ale można również przy użyciu widelca. Gdy już ziemniaki będą miękkie łączymy je z naszą masą jajeczną, szybko mieszając, żeby nie związała lub można odczekać 2 min dla ostudzenia i dopiero złączyć masy. Przyprawiamy, dodajemy soli i pieprzu. Do lekko natłuszczonej patelni wlewamy uzyskaną masę na małym ogniu pod przykryciem. Po ok. 6-7 min za pomocą talerza lub przykrywki przekładamy placek na drugą stronę. Za pomocą łyżki chowamy jego krawędzie żeby był idealnie okrągły. Pieczemy kolejne 6-7min. I mamy gotową hiszpańską tortille. Oczywiście można zadbać o dodatki takie jak chorizo czy jakieś warzywka :-) Ja miałam to szczęście, że z wakacji rodzice przywieźli moje ulubione Orlando, sos pomidorowy którego mi brakuje w Polsce! I to on wieńczył ten przysmak.











1 komentarz:

  1. byłoooooooo przepyszne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! przypomniało mi to chwile z moim ukochanym :)

    pannach

    OdpowiedzUsuń

Followers / Obeserwatorzy