czwartek, 3 października 2013

DIY: casket for jewelry

Jakiś czas mnie tu nie było, ale powracam z kolejnym postem z inspiracją do tworzenia. Moim dzisiejszym DIY jest szkatułka. Kupiona w Empiku za 9.99, można również takie nabyć w niektórych sklepach plastycznych. Jest to idealny pomysł na prezent dla przyjaciółki, siostry i dla siebie, bez wielkiego wkładu pieniędzy. Pomysł jest znowu w uwielbianych przeze mnie klimatach malarstwa Gustava Klimta, ale przypadkiem, bo wykorzystuję to co mam w domu :)

Szkatułka na biżuterię DIY, zatem do dzieła!

Potrzebujemy: 
W moim wypadku zużyłam jedną serwetkę, ale pamiętajmy, że wszystko zależy od wielkości szkatułki. A i pędzelek się przyda ;)

Rozwarstwiamy serwetkę, wykorzystując tylko jedną część. 

Jeszcze bez użycia kleju, dopasowujemy do szkatułki, tak by wykorzystać jak najlepiej naszą serwetkę. 

Kleimy..

..równomiernie i dokładnie rozprowadzając klej.


I robimy to z kolejnymi bokami naszej szkatułki. 

Żeby serwetka nam się dobrze przykleiła, robimy rozcięcie w miejscu, który nam przeszkadza w naszym wypadku tam gdzie jest zamek szkatułki.

Klejąc kolejne boki dopasowujemy je i obcinamy niepotrzebne elementy. 

Obcinamy nadmiar serwetki.

Góra szkatułki skończona! Na tym etapie zastanawiałam się czy nie skończyć, bo efekt jest zadowalający. Całość ładnie współgra z surowym drewnem.

Postanowiłam robić dalej i obkleić całą szkatułkę. Czyli robimy kolejne boki tak samo, równomiernie prowadzimy klej.

Dbamy o każdy szczegół.

...ostatnia ścianka szkatułki!

Oto efekt! Jak oceniacie?

Przód szkatułki.

Tył szkatułki.

Mam nadzieję, że się podoba! Taka szkatułka na pewno będzie świetną dekoracją wnętrza. 
Przy ostatnim moim DIY z torebką pytaliście czy jest to trwałe, także uprzedzając pytania i pod tym postem, zapewniam, że jest to bardzo trwałe. Można również zakupić lakier do decoupage utrwalający. Jednak ja nie widzę takiej potrzeby, może przez ten magiczny klej Magic? :) Wystarczy spróbować i się przekonać!
Pozdrawiam, xxOla

12 komentarzy:

  1. Świetnie wyszło :) Magic jest alternatywnwym rozwiązaniem dla typowych klejów do decoupagu, warto jeszcze trochę do niego dodać wody :)Widzę osłonki z Ikeii :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda to niesamowicie! :D może za sprawą tego motywu na serwetkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. super blog :) świetne pomysły!
    Zapraszam do mnie http://femmfashion.blogspot.com/
    obserwacja?

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekna szkatuła. Ja cenie sobie elastycznosc dlatego inwestuje w kosmetyczki. Warto odwiedzac kogos kto w DIY nie ma zachamowań. bede zagladac czesniej :)

    - obserwujemy ?!
    www.stokrocia1986.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. super pomysł pięknie wyszła, z moimi zdolnościami pewnie bym jej tak pieknie nie obkleiła ale moze kiedyś spróbuję :)

    pozdrawiam i zapraszam do siebie (tam też MALUTKIE diy)

    http://eviczek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. piękna ta szkatułka, wygląda jak skrzynia skarbów!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudeńko Ci wyszło!

    A ja zapraszam do siebie. Dopiero zaczynam, ale jeżeli Ci się spodoba możesz zaobserwować, to zawsze motywuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. super, zapraszam do mnie http://lamarafashion1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. :) Bardzo fajny pomysł! Już od jakiegoś czasu interesuję się robieniem różnych rzeczy samodzielnie (ubrania/biżuteria), ale szkatułki w swojej kolekcji jeszcze nie mam. Trzeba spróbować!

    OdpowiedzUsuń

Followers / Obeserwatorzy